onsdag, oktober 27, 2010

As time goes by

Idag kände jag av det på riktigt. Julkänslan.
Kanske var det för att jag hjälpte Ann med matteuppgifter eller för shoppingrundan jag hade med Sofia? Eller bara för att jag bara är som jag är. En ny fransk plåtburk har hittat hem till mig idag. Jag köpte tre par jeans (och tro mig, det var faktiskt nödvändigt) och hade en jättemysig middag med Philippa.
Resten av veckan ägnas åt Krexet. Jag ska få komma tillbaka till ännu ett alternativt hem, så där som bara teatrar kan kännas som någon sorts hem. Jag är väl visserligen lite generös med vad som känns hemma; Roslagstull, Rimbo, Draget, teatrarna jag spelat på... Men som Stefan Andersson sjöng på 90-talet: "Anywhere is paradise when you're with the one you love."
Japp. Så får det bli. Nu startar mina fyra dagar i en annan värld. Vi ses!

Inga kommentarer: