måndag, juni 15, 2009

Måndag mitt i juni

Det var trögstartat för fröken Mattsson på morgonen och utomhus var det svinkallt. Tråkigt nog hade jag inte observerat att SL bytte till sommartabell idag, så den buss som jag normalt tar till Ropsten (kl 06:36) avgår nu 06:27 eller 06:53. Gissa vilken buss jag bittert fick stå och vänta på? :P
På jobbet var det full fart, eftersom det är kort vecka - bara tre dagar. Jag bjöd på hembakade brownies på morgonfikat, till allas stora lycka.
Efter jobbet inhandlade jag födelsedagspresenter till min kära Mor för närmare 300 pix. Kort därefter hämtade jag ut kvällens projekt. Min nya dator! :D En skärm och en dator i delar, som blir billigare (summa 7580 kr) och som man själv får pyssla ihop om man gillar sånt. Det var här som Alex kom in i bilden. Han fick plocka, pilla och skruva samtidigt som jag fixade middag.
Nu står min nya burk på golvet och tar emot mina filer från Svantes dator. Imorgon är den färdig att användas. Min alldeles egna dator. Helt och hållet.

Inga kommentarer: