fredag, januari 01, 2010

As time goes by - The story of 2009

Naivt nog trodde jag att mitt liv följer någon sorts "vartannatårsprincip" och att ett bra år följs av ett dåligt och vice versa. Eftersom jag ansåg att 2006 var dåligt, 2007 var bra och 2008 var dåligt så borde ju 2009 följa mönstret och bli ett kanonbra år. Det är lustigt hur man kan ha så rätt och så fel samtidigt tänker jag nu, när jag lyssnar på Marit Bergman - This is the year.

Man kan väl säga att jag inledde det sista året på decenniet som ofrivilligt frivillig groupie. Jag dejtade en gitarrist i ett garagerockband, men det kändes aldrig riktigt rätt. Vi funkade bara på chatt-stadiet (msn och facebook), för när vi träffades tog det tvärstopp i varenda konversation vi försökte oss på. Även om jag inte tyckte att det vi hade var toppen, var det han som fick "göra slut". På msn.

Jag försökte mig på "Play the player" med ett diskutabelt resultat. Vi retas alltid, men gör aldrig något konkret. Vi får väl se hur det går, eftersom det ännu är ett oavslutat kapitel.

I början av året hade jag en känsla av att jag ville komma bort från allt. Jag var nog ganska bitter och ville starta om på nytt, antar jag. Till råga på allt fick jag känslor för en kompis, som var i ett förhållande. Det färgade i stort sett hela våren, for better or worse. Jag har i alla fall utvecklat ett tycke för kaffe i alla former.

Krexet tog upp en stor del av våren, liksom repetitioner med MD inför Berzeliishow och diverse gyckel. Jag var mer stressad än vad jag själv kunde förstå. Det kom tillbaka och bet mig i röven vid olika tillfällen.

Den sena våren/tidiga sommaren kryddades av att min gamla "high school sweetheart" visade intresse igen. Jag var smickrad av han gillade mig, men jag hade börjat umgås lite mer med en killkompis från skolan, som började ta upp mer och mer av min uppmärksamhet.

Jobb, jobb och jobb kantade min sommar. En MD-vecka, sex arbetsveckor och mycket trevliga kvällsnöjen med vännerna. Jag utvecklade en sommarromans med en vän och tiden flög förbi när vi passade på att vara varandras vingar i tunga tider. Vi hade varandras lägenhetsnycklar och använde varandras hem, även när den andre inte var hemma.

I augusti åkte jag och Mamma till Rhodos för en vecka med sol, bad, mat och dryck. Alldeles perfekt semester. Jag var så lycklig. Det gör jag gärna om. Vartenda år, så länge jag lever! :)

Hösten innebar spex. En himla massa spex. Krexet, nØllespexet, ExÖL och en massa annat. Alla föreställningar gick jättebra och jag var skitsnygg på alla fester, men pojkarna gjorde det inte lätt för mig.

Jag drog igång ett konto på viktklubb.se i slutet av oktober för att gå ned i vikt och så här långt är jag på rätt spår. Jag tränar på gym och äter vettigare. Det är himla spännande att se vart det här kommer att sluta.

Återigen, killar! Jag har ett litet problem med ett gammalt ragg, som jag försökte ta tag i under december, men vi står kvar i samma prekära situation. Samma sak, varenda fest. What to do, what to do?

Hur som helst, nytt år med nya händelser. Bra, eller dåligt? Only time will tell.

Inga kommentarer: