fredag, augusti 17, 2007

Lyckoparasiten

Vem uppskattar inte romantik? Kärlek, kärlek, kärlek... Jag får inte nog. Man skulle kunna kalla mig för en kärleksknarkare. Inte nog med att jag får 100% kärlek i mitt förhållande, jag suger dessutom in all lycka jag kommer åt från andras välgång. Att få höra hur bra någon annan har det är bland det bästa jag vet. På det typiskt tjejiga sättet instämmer man med ett lyckligt suckande "Ååååh" och lägger en hand på bröstkorgen.
Ett leende på en främlings läppar i tunnelbanan gör mig så väldigt glad. En varm kram får mig att stiga till skyarna. Att få bli ompysslad när man känner sig liten, rädd och svag skapar trygghet.
Det är dock inte ett helt riskfritt sätt att leva på. Jag väljer att tro gott om de nya människor jag träffar. Om de sedan sviker mig blir slaget så många gånger hårdare. Det är mycket känslor att hantera. For better or worse. Att stå vid min sida ger ju å andra sidan möjligheten att få vara vid en evighetsmaskin av glädje, så länge man ger tillbaka av det man får i överflöd.

Jag vill bara vara den ständigt leende tjejen i din närvaro.
Jag gör mitt bästa. Resten är upp till alla andra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kram min kära kusin!!

Neon Love sa...

Hur känns det om det går dåligt för någon då?