måndag, maj 26, 2008

Så har det hänt till slut...

"Åh det här går ju så himla bra" tänkte jag. Vi handlar och äter vettig mat. Rabattkuponger hit och dit. Nemas problemas liksom.
Perioden 13-23 maj hade jag totalt 300kr att leva på. Det var kämpigt, men jag fixade det. CSN-bidraget trillade in den 23:e, men det var bara 1200kr. Idag, den 26:e, har jag 202kr på kontot och 110kr i plånboken. MAMMA!!! Skatteåterbäringen på 10'000kr kommer ju inte förrän strax innan midsommar! Hur ska jag klara det här? Nej. Det går inte...

Jag ringde mamma och bad om hjälp. (Åh, vad jag inte ville göra det egentligen.) Snarast möjligt får jag en tusenlapp extra för att förhindra ett liv med nudlar och havregrynsgröt.
Fan. Det hade varit skönt att klara sig själv...

1 kommentar:

Sofia sa...

tar du inte lån mänska?