fredag, september 12, 2008

Eller vi känner Dolph Lundgren... eller en till?

Jag börjar undra lite smått om singellivet kan bli mitt fördärv? Jag pluggar för lite, jag är uppe sent och känner aldrig att jag "måste" hem.
Igår hade vi spexrep till 21 och efter ett MD-möte om en mindre kris var alla mer eller mindre off. "Ska vi gå och ta en öl?" blev frågan från en av killarna. Sagt och gjort. Jag gick ut i septemberkvällen med Sofia, Adde, Anders och Philip som sällskap. Vi hamnade på något mindre hak nära Roslagstull och beställde två kannor öl. Sen två till. Sen en till. Sen ytterligare en. Under drygt två timmar sänkte fem personer sex kannor öl. Vi filade på alternativa spextitlar och det spårade ur totalt.
Vi drog oss iväg till Tullfritt-grillen, köpte lite fyllemat och gick hem till mig. Vi drack hallonlikör från Rimbo, melonlikör från Korfu, Minttu från Finland, curacao från ja-inte-vet-jag och rödvin från Australien. Adde och Sofia däckade på min säng. Philip och Anders drog hem runt 3. Jag bäddade ned mig på min schäslong och avslutade den knasigaste torsdagen på väldigt länge.

Inga kommentarer: