torsdag, februari 04, 2010

Raggar bäst som raggar först?

Det där med killar igen.
Igår när jag hade svårt att somna dök det upp en del intressanta tankar. Det slog mig att jag är väldigt ovan att flörta. Mina förhållanden har kommit som en blixt från klar himmel enligt mallen "Jag gillar dig. Hångel. Ska vi vara tillsammans?" och det har haft vissa följder.
Vill man ragga och få något tillfälligt är den första delen, "Jag gillar dig. Hångel." en bra start. Om fler tjejer utnyttjade det, skulle de få ligga hela tiden. Kanske är det därför vissa av mina flörter inte har blivit något. Killarna som hakade på den tredje delen, "Ska vi vara tillsammans?", kanske bara är undantag?
De flesta verkar genomgå en något mer komplicerad mall. Den liknar mer "Du verkar rolig. Vi kanske ses nästa gång våra gemensamma vänner drar ihop något. Träffas i större sällskap. Vill du kolla på film? Kram och hej då. Sporadiska sms. Hitta internskämt och retas. Ska vi göra sällskap? Långa samtal om allt och inget. Puss. Rodnar. Berättar för de närmaste vännerna. Tillsammans? Ja."

Nu till saken: Om man, som jag, är ganska främmande för den lite längre proceduren blir det aningen klurigare att flörta. Jag fastnar någonstans vid "Vill du kolla på film?" eller smsen. Det är redan mer än tillräckligt för mig. Kanske behöver gemene man lite fler steg innan ett beslut kan tas?

Och killar, seriöst? Jag tror nog att vi har en äkta Sex and the City-problematik här. "Killar är som taxibilar. Man måste fånga dem när deras lampa är tänd." Den tända lampan symboliserar en kille som vill hitta en tjej som han klickar med och skaffa ett seriöst förhållande.
Ponera att man har hittat en sådan kille. Att man har kommit en bra bit på väg i den "långa" proceduren. Det är någonstans där som man inser att det finns fler tjejer i omgivningen. Tjejer som kan utgöra ett hot och som också är på jakt efter ett seriöst förhållande.
Själv sitter man och analyserar hur långt killen och den andra tjejen har kommit i stegen mot en relation. Från ens eget perspektiv ser det alltid ut som att det går så JÄVLA fort för dem. Hotfullt fort. Borde man lägga på ett kol själv, kanske? Passa på att fånga grabben i fråga innan någon annan hinner hugga den lediga taxibilen i tjänst? Eller borde man låta den långa harangen ta sin tid och låta den puckade mannen inse vad han borde ha fattat för länge sedan?

Ragga snabbt eller ragga långsamt? Nej, jag vet inte. Det finns säkert inte något bra svar.

Inga kommentarer: