torsdag, februari 25, 2010

Så bra det blir

När man bara inte bryr sig, så kan allt bli så himla bra.
Jag mår så himla bra om jag bara gör som JAG vill. När jag struntar i att försöka göra mig till och vara här och där för att det passar någon annan.
En av mina vänner på kemi prioriterar sin "me-time" väldigt högt och det slog mig att han har en bra tanke där.

Idag ringde alarmet vid 06:30.
Jag körde igång fyra tvättmaskiner, gjorde tomatomelett och drack kaffe till frukost, skickade ut betalningspåminnelsemail till folk som är skyldiga mig pengar, röjde på skrivbordet, vek ihop och lade in mina nyvättade kläder i byrån, gick och tränade på KTH-hallen, duschade och sminkade mig hemma, lunchade i Draget med toppengod salladsmatlåda, gick på övning i Kemisk Dynamik, lämnade in en labbrapport, fikade med Sofia, började med mina inlämningsuppgifter i Linjär Algebra, gick till Roslagstull och lagade mat med Svante, såg Minority Report och kom hem med två nya matlådor och lyssnade på Owl City.

SÅ JÄVLA BRA DAG!
På lunchen var det minst fyra vänner som tyckte att jag såg busig ut. Tro mig, då blir man busig.
Mer "me-time" till mig. Det gör mig gott. Det, och att det är ljust ute längre om dagarna.

Inga kommentarer: