måndag, mars 01, 2010

Men kom då...

Pussförihelvete. Pusshelvete. Inte så stor skillnad.
När jag lever i en värld där jag kan krama alla, pussa de flesta på kinden och pussa mina goda vänner på munnen hamnar man lätt i en prekär situation.
Hur ska en stor handling som en puss fortfarande kunna ha någon betydelse om den missbrukas?
Fine by me. Spräng gränserna, pussa vem som helst, sov bredvid vem som helst och förlora dig i kramar. Frågan är bara hur man vänder på det? Att sluta vara fysisk är en omöjlighet för mig. Jag tror bara att jag måste sätta gränser för vad som är okej att göra med vänner och vart linjen ska dras för att det betyder något annat.

Bitmärke på halsen, långa kramar, pussar på kinderna, skamliga förslag, puss på munnen, sovsällskap med skedning. Nej, någonstans långt tidigare ska gränsen dras.
Det är inte okej.

Inga kommentarer: