torsdag, mars 04, 2010

Varför blir det inte bättre?

Vad är det som händer? Jag har aldrig känt såhär.
Jag är inte glad längre. Mitt vanliga humör är som bortblåst och det har varit så hela veckan. När någon säger något roligt så kan jag skratta, men det är mera på instinkt än ett skratt på riktigt. Om jag tvingar fram ett leende känns det konstigt i magen. Fan, det är till och med jobbigt att kramas.
Det är så mycket just nu. Problem. Hela jävla tiden. Jag orkar inte mer. Det är för mycket i skolan. Labbrapporter och kompletteringar på labbrapporter, tyskauppsats på 1200 ord som aldrig blir färdig, missade föreläsningar i Linjär Algebra på grund av krockar med Numeriska Metoder, laborationer och projektarbete i Numeriska Metoder som aldrig hinns med, tentaplugg som inte har börjats på i tre kurser, repetitioner med Krexet som det inte finns tid för... Listan kan göras längre.
Sen har jag allt det där andra också. Känslorna, träningen, städningen, vännerna och familjen. "När?", säger jag bara. När?
Folk frågar hur det är med mig och jag orkar inte ljuga dem rätt upp i ansiktet. Jag svarar "Mjah..." eller "Hmm..." och drar lite på munnen.

Jag vet inte vad jag ska göra. Seriöst.

Inga kommentarer: