torsdag, maj 20, 2010

Sommar, sol och blandade dumheter

Så hände det bara! Solen och sommarkänslorna dök upp som en blixt från klar himmel (no weather-pun intended) och självklart blev tentapluggandet mycket svårare. Frågan "Ska vi gå och köpa glass?" hördes minst en gång om dagen förra veckan (och denna vecka är likadan). Det är klart att sol, frisbee och mys med vännerna på borggårdens gräsmatta smäller högre än Bernoullska differentialekvationer?
Hur som helst tog jag mig igenom en fullspäckad helg och vandrade vidare med ett alltjämt växande sömnbehov, men ett likt solen strålande humör.
Den här veckan har jag (Fuck, jag satte just ned handen i skålen med filmjölk.) haft middag och pluggmys med Maria i Bergshamra, lagat mat och sett "The imaginarium of Doctor Parnassus" med Tisse, träffat Emma för en lyxig italiensk middag med rosévin, spontanshoppat en läcker bolero och busat på Gärdet.
Idag är det torsdag och jag måste börja plugga seriöst nu... "Tentag": Five days and counting.

Inga kommentarer: