fredag, juni 01, 2007

Ensam hemma

Jag vill ha dig här nu. Det är alltid värst strax efter att vi har sagt hej då och samma kväll. Dagen efter är också skitjobbig. Efter det går det ganska bra. Nu är jag på "samma kväll" och lider helvetets alla kval. Jag känner bara för att åka tillbaka till Uppsala och sitta vid din sida igen och smeka din kind. Bara tanken på att du har ont och att du är svag är nästan outhärdlig.
Det värsta är att både du och jag är ensamma på varsitt håll. Jag vill bara kunna finnas där för dig, precis som du alltid finns till för mig när jag behöver det. Jag älskar dig! Kom hem nu. Jag vill skratta, prata, älska, promenera, gråta, sova, spela och kramas med dig igen. Visst, jag vet att du kommer att få åka ifrån sjukhuset om ca 10 dagar, men du vet hur jag är.
Fast jag ska vara stark, när du är svag. All kärlek du någonsin kan önska, ska jag ge dig. Jag vill bara ha dig.

Inga kommentarer: