tisdag, juli 31, 2007

Jill och alarmet som inte ringde

Vanligtvis ringer mobilalarmet vid 05:00 och jag kliver upp kort därefter. Som alltid med rutiner är det en reflex att göra "som vanligt" och det ska nog jag vara väldans tacksam för.
Imorse när sömnen var som lättast vaknade jag till en aning och slogs av en fundering. Satte jag något alarm igår innan jag släckte lampan? En snabb titt på mobilen skulle ge mig svar. NEJ!
Klockan visade 05:24 och jag flög upp som ett skott. Jag fixade två mackor och tog en drickyoghurt med mig. Phew.. Jag hann med 5:50-bussen. (Annars tar jag 5:35-bussen.)
Jag hade kunnat sova hur länge som helst. Är det något jag verkligen är bra på, är det att sova. Fem veckors arbete har väl gjort att kroppen vet vad som gäller! ;)

1 kommentar:

TodiGreen sa...

På lördag får du relaxa! :D