torsdag, juli 19, 2007

Tjatiga mammor

På fredag åker familjen iväg på semester. Jag jobbar två veckor till, så det blir mitt jobb att sköta huset. Självklart är jag införstådd med vad det innebär. Jag får fixa eget käk, tvätta kläder, osv. Trots mina 20 år och tidigare erfarenheter av att klara mig själv får jag veta tusen och åter tusen gånger vad som ska göras.
"Det finns mat i frysen. På lappen i mitt skåp står all mat du kan välja på, vardagsmat i den vänstra kolumnen och helgmat i den högra. Om du planerar att steka varmkorv eller falukorv, så måste du tänka på att ta fram dem ur frysen på morgonen så de hinner tina. Behöver du komplettera med något så får du lite pengar av mig så att du kan handla.
Vattna landet varje kväll om det inte har regnat. Fast du får ju se efter hur det ser ut. Känn efter i blomlådorna om de behöver vattnas.
Kör en tvättmaskin då och då. Jag vill inte komma hem och behöva tvätta det första jag gör.
Du kan väl dra av lite (= städa) innan vi kommer hem? Det var faktiskt väldigt länge sedan."

Jaja. Hon är söt ändå, min Mamma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem fick göra rent den algiga poolen när hon kom hem?..

Na, älskar dig ändå.