torsdag, maj 28, 2009

Filmkväll med duschpakt

Efter grillning med Kårspexet kände jag för att kolla på film. Tillsammans med Anders och Astrid bestämde jag att det skulle bli "The man from earth" (och seriöst, ni som inte har sett den än: Se den!). Vi nämnde filmkvällen i sällskapet Backlund/Forssell och jag säger, min vana trogen, (men samtidigt lite på skoj, för de semivuxna pojkarna vill väl inte hänga med oss?) "haka på om ni vill". Jag hade dock inte behövt skämta. Pojkarna ville följa med.
Vi såg filmen under tystnad och både Jonas, Thomas och Astrid tyckte att det var en riktigt bra film. Jag och Anders hade ju sett den flera gånger tidigare.

Duschpakten. Det började med att Thomas skojade hemma hos mig och sade "Kan jag ta en dusch eller?". Det spexiga gänget började genast skoja om att man skulle börja göra det. Alltså duscha hemma hos andra. Helst hemma hos folk man inte känner allt för väl. Helst på en fest. Helst ska man också öppna dörren, sticka ut nyllet med håret fullt av schampo (fortfarande gnuggandes med händerna) och säga
"Äh, jag kunde bara inte låta bli!"
.
Det här var ju en idé som var för rolig för att INTE genomföra på riktigt, men för att skapa lite allvar i det hela valde vi att göra en pakt av det.
Den som drar en festdusch hemma hos någon som man inte känner så väl och drar repliken "Äh, jag kunde bara inte låta bli!" belönas med en ost- och vinkväll av övriga paktmedlemmar.
Sounds like fun to me! ;)

2 kommentarer:

Caroline sa...

Like.

Svante Hedström sa...

Hahahaha! Precis min humor! Skitkul!!