torsdag, december 31, 2009

Förberedelser

Mitt hem har inte varit så här städat sedan... nej, stryk det där.
Mitt hem har aldrig varit så här städat! Min kyl och frys har aldrig varit så här välfyllda. Jag har aldrig planerat en fest i förväg så mycket som jag har planerat den här middagen.

Nyss märkte jag att magen kurrade "lunch" och jag blev besvärad av tanken på att behöva laga något. MEN! Smart som jag är hade jag igår tagit fram en matlåda ur frysen, som det bara var att skrämma upp i mikron. En "Jill-till-Jill-present", skulle man kunna kalla det. Tack mig själv.

Nu ska jag ta en sväng till ICA för att köpa fläskfilé, mjölk, cider, juice, vaniljglass, aluminiumfolie, plastglas och papptallrikar. Sen ska jag duscha och sminka mig. 16:00 kommer de första gästerna för att hjälpa till med maten. Vid 18:00 kommer resten av folket. Nedräkningen har börjat!

Inga kommentarer: