måndag, december 14, 2009

Observerat på en måndag i tentaperioden:

  • Jag kan trolla med tid. Uppstigning 07:00 blev 10:00 efter lite snooze och somna om. Vunnet: Sovtid. Förlorat: Pluggtid. Man lääär ju kunna göra ett flödesschema på det...
  • Snö i Stockholm! Underbart.
  • Det är aldrig bra att köra på konceptet "ta i tills du kräks" på gymmet. Efter 25 minuter på crosstrainern insåg jag att jag skulle spy om jag körde klart mina sista 5 minuter. Kallsvettig och skakig lämnade jag gymmet och lovade mig själv att hitta mina gränser och jobba försiktigt framåt.
  • Nivea har räddat min hud igen. Att jag någonsin tvivlade!? Mitt nya ansiktsvatten har fixat de små skavanker som besvärat mig i en veckas tid.
  • Det är aldrig så välstädat och organiserat hemma hos mig som det är i tentaperioder. Undrar varför? Ah, the sweet procrastination.
  • Man måste använda salt när man gör havregrynsgröt. Man MÅSTE.
  • Daglig humor fås på julkalendern Oioioi.

Inga kommentarer: