onsdag, augusti 04, 2010

Mina killar

- Jill! Skynda dig till Jerum!

Det är min vän Cedrik som ringer. Jag har precis hoppat på Lidingöbanan och är redan på väg till Gärdet för att spendera kvällen med honom och Anders. Cedrik berättar upprymt hur han och Anders har varit och handlat tillsammans.

- Anders har handlat mat för 650 spänn! Du kommer att få en awesome middag. Skynda!

Cedriks entusiasm går inte att ta miste på. De har planerat något stort. Själv har jag tagit med mig körsbär från jobbet i tanken om att göra en efterrättspaj med killarna.

När jag kommer hem till Cedrik ursäktar han sig snabbt för röran.

- Mitt rum ser förjävligt ut.

Väl inne i köket börjar jag att skölja, skala och hacka blandade rotfrukter och grönsaker. Mycket mat blir det, helt klart.

- Vill du ha kaffe? frågar Cedrik.

Självklart vill jag ha kaffe. De tre koppar kaffe som jag redan har druckit på jobbet är ingenting i jämförelse med det kaffe som Cedrik brygger. Han lägger alltid i lite kardemumma, för att han vet hur mycket jag tycker om det. Han värmer till och med mjölken innan han blandar den med det kryddiga kaffet.

- Mmm... Coffeegasm! myser jag. När Anders kommer förbi vill han också ha kaffe och hans uppgift blir att göra en ädelostsås till de marinerade kotletter som Cedrik steker i sin nya stekpanna.

Vi äter i Cedriks korridors uppehållsrum och tittar förstrött på ett avsnitt av "Two and a half men". Jag går in i Cedriks rum och letar upp filmen Next, som vi planerar att se. Det hela slutar med att jag hjälper honom med att vika tvätt och röja undan allt bråte.

Cedrik spelar "Hallelujah" på sin elgitarr och jag sjunger för Anders.
Kvällen avslutas med att vi i sällskap av Adde röker vattenpipa på uteplatsen och pratar om relationer och galna minnen...

Mina killar. Mina killar, som alltid gör mig gladare.

Inga kommentarer: