söndag, augusti 08, 2010

Skaffa cykel - Check.

När jag får en idé vill jag att allt ska hända NU. Inte om två veckor, utan NU.
När jag kom fram till att jag ville ha en grym och fungerande cykel var det likadant. "Pappaaaaa! Jag vill ha en cykel!" hade tydligen effekt. Pappa lagade två cyklar som fanns hemma i Rimbo och idag provcyklade jag båda och fick välja vilken jag ville ha.

Valet föll på den gamla, blåa 28-tummaren. Restaureringsidéerna fullkomligt sprutade ur mig och jag frågade om jag kunde tvätta och måla den. Pappa gav mig fria händer, men föreslog dekorativ målning istället för att måla hela cykeln.

Jag tvättade av den och kände direkt att den var min "baby". Min. Små rost- och oljefläckar, men det är mina fläckar.

Eftersom jag inte har min storasysters konstnärliga ådra eller min lillasysters uppfinningsrikedom tog jag min egen väg, när det gällde den "dekorativa målningen". Work with the fabric, paint by numbers, följ instruktionerna... Kalla det vad du vill. Jag fyllde helt enkelt bara i de snirkliga upphöjningar som fanns på cykelramen med röd färg.

Resultatet? I give you "Pärlan" - Min nygamla cykel:


Inga kommentarer: