fredag, augusti 04, 2006

Dagens enorma irritationsmoment

Varför kan inte generation 40+ fatta att Jill stavas med J!?!?!? Nej, antingen frågar de om det stavas med G, eller så antar de bara att så är fallet.
Gill. Vem fan stavar det så? Okej att folk gjorde det förr i tiden, men då snackar vi verkligen förr i tiden.

Och så efternamnet såklart. Mattsson. Är det svårt? Två s har alla sson-namn, så det borde inte bli fel? Jag blir inte lika sur om jag ser att det står Matsson, men visst störs jag av det också.

Jill Mattsson. That's it.

Nej. Generation "fatta trögt" skriver:

Gill Mattson

18 kommentarer:

Clampett sa...

inga bekymmer, Jill

Anonym sa...

Your are such a great writer, I hope you'll never stopp! Keep up the good work, kiddo!
It's always interesting to read what you have been through the day!
Don't forget that you are great!

Anonym sa...

Bra att veta: År 1870 fanns det fler irländare i London än vad det fanns i hela irland!

Sjukt va?:P

Pus&kram

Anonym sa...

Karvanen kanna hirve hyppile ranala :D

Anonym sa...

Amanda har lärt sig idag: Jag kan lösa inhomogena differentialekvationer av andra ordningen genom att bryta ut variablerna och använda mig av partikulärlösningen!

Anonym sa...

Amanda funderar på: Jag undrar hur det skulle kännas att få komma bort från detta kontor, från denna hangar, och bara gå ut genom dörrarna. Att bara få komma ut till solen. Ut till livet. Ut till friheten. Jag undrar hur det skulle kännas..

Anonym sa...

Vad Amanda kom på alldeles nyss: Tiden går långsamt när man har tråkigt, men ännu långsammare när man sitter ensam på ett kontor, då Mattias gått hem och gubbarna är på möte. Det ända jag hör är hur det brusar och susar där luften kommer in och hur klockan slår, tick tack, tick tack. Tiden står nästan still...

Anonym sa...

De senaste minutrarna i Amandas liv: Roland Forss, min chef, kom in till mig nu efter deras möte, och uttryckte att han var nöjd med mitt och Mattias arbete här. Han sa att han hoppades att vi ville komma tillbaka nästa år. Så jag har precis fått beröm från Roland Forss, som jag trodde hatade mig och Mattias!! Fatta vilken bedrift:D

Anonym sa...

Vad Amanda har hittat för fakta på google : I Rom 400 före Jesus födelse tvättade folket sina kläder i urin!

Detta är äckligt nog sant!

Anonym sa...

Amanda filosoferar: En snigel kan sova upp till tre månader i sträck! Själv får man nöja sig med 6 timmar, ibland kanske åtta, om man har tur. Varför behöver sniglar sova så mycket? Hur jobbigt och krävande kan deras liv vara?

De böver inte jobba eller gå i skolan eller läsa läxor. Kanske är det så att deras hus väger så mycket, att de blir trött av att röra sig. Det är väl också därför de går så långsamt.

Det är synd om sniglarna, hur kul kan deras liv vara egentligen? De kan inte springa, inte spela fotboll. De hinner inte gå över en väg fort nog, så de löper alltid stor risk att de blir överkörda varje gång de ska över en väg. Mycket större risk än för oss männiksor. De går så långsamt (kanske därför de somnar och sover så länge för att det blir förtråkigt?) och de har en tung börda på ryggen som inte går att ta av!

Vi borde hjälpa sniglarna, precis som man hjälper gamla damer. Om man hjälper gamla damer över vägen, skall man också hjälpa en försvarslös snigel över vägen.

Gå med i RS (rädda sniglarna), låt dem inte leva i skräck!

Anonym sa...

Amanda konstaterar: Det är fredag eftermiddag och klockan är 16.17, bussen går inte förrän 16.35 och brukar oftast vara några minuter försenad. Nu vill jag bara hem!

Anonym sa...

Hoppas du tycker det är okej att jag spammar och bombar dig med en massa skit!:D

Puss&kram på min Jill (skulle adrig skriva Gill)

Anonym sa...

Amandas tankar just nu: Det är bara 4 minuter kvar tills jag kan börja gå till bussen..tills jag kan gå ut här ifrån och bara få sätta mig på bussen och åka hem!:D

Anonym sa...

En skum grej: Världens yngsta föräldrar var 8 och 9 år gamla!

M. Mützell sa...

Okej Amanda, cut it! Sist jag kollade bloggen hade Jill TRE kommentarer, och nu FJORTON!!? You are a crazy woman!

Aja, Jill, du kan alltid trösta dej med att dom är GAMLA, utgångsdatumet gick för 28 år sen.
Du vet att vi vet att du stavas Jill Mattsson :)

Massa kärlek till dej! // M <3

DelikaThess sa...

HAHAH!! Vilka problem! :D

TodiGreen sa...

Microsoft word låter mig aldrig heta Svensk med stort s... :P

Anonym sa...

Men Marcus, jag hade faktiskt tråkigt på jobbet!..Det fanns ingenting annat att göra:p