tisdag, april 17, 2007

Kan det inte ta slut?

Igår höll jag på att somna på både kemitekniken och analytiska kemin (vilket egentligen inte är ovanligt *skäms på mig*). Efter 15-tiden var jag fortfarande hängig och det var apa-mycket att göra. Grupparbete, två självtest, labbrapport, förberedande frågor inför nästa labb, o.s.v. Jag blev allt mer trög när vi filade på rapporten och den sista halvtimmen klarade jag av på ren viljestyrka.
När jag äntligen var hemma vid 19 kollade jag febern. 38 grader. Halsen känns svullen, näsan är täppt och kroppen är svag. Varför kan jag inte bara bli frisk? Jag har redan genomlidit två penicillin-kurer på relativt kort tid.
Jag har sällan varit sjuk förut (peppar, peppar) och nu kommer det nya grejer hela tiden. Och naturligtvis när jag har som mest att göra. Kanske dags att säga hej då till tenta-5:or i fortsättningen?

2 kommentarer:

Kanna sa...

Förstår att det känns jobbigt, men du är så duktig så jag tror det kommer gå bra ändå ;)

Hoppas bara att du blir frisk snart:)

Puss&Kram på dig

TodiGreen sa...

En kollega på jobbet hävdar att man är mer eller mindre sjuk i 5-års perioder... jag börjar tro att det stämmer ;) *kram*