söndag, november 25, 2007

Helgen borde vara längre

Fredag:
Efter en ökendag i labbet hann jag inte med mer än en Varma Koppen hemma hos Svante innan det var dags att åka till Centralen. Maja och jag träffades efter att jag hämtat ut våra tågbiljetter till Uppsala. Vi blev "tvugna" att planka på ett att annat Uppsala-tåg med 3 minuter tidigare ordinarie avgångstid, eftersom det tåg som biljetterna gällde för var mycket försenat. =P Busigt, va? Vi hann med varsin "Coffehouse by George"-latte innan vi mötte upp Carro och Marcus och gick till Musikens Hus (eller vad det nu hette).
Jonas Gardell. The man. The myth. The concept. Snacka om att den killen både kan underhålla och sedan beröra i en handvändning. Marcus blev,bland andra, attackerad av mannen alla samlats för att se. Humor! :D Kvällen/natten avslutades hos Marcus med lite Sex and the City och sömnprat till sent.

Lördag:
Efter frukost hos Marcus gick jag hem till två galna småkatter. Plugg, plugg, plugg. Jag blev trött och lade mig på soffan. Två katter hoppade upp och gjorde mig tupplurssällskap. *myser* Ann kom hem och väckte mig. Vi lagade mat och kollade på Charlies Änglar som middagsunderhållning. Efter en snabb dusch drog jag på mig mina Rubber Duck-Snowjoggers och drog till Roslagstull och Svante. Vi åt chips och spelade WoW resten av kvällen. Mycket trevligt! ;)

Söndag:
Mysmorgon. Jag höll kvar en otålig Svante i sängen tills jag hade vaknat ordentligt och kände för att gå upp och WoW:a lite till :P (Min rogue Kaenan är uppe på level 22 nu!) Ca 12 drog jag och världens snyggaste, smartaste, roligaste, omtänksammaste, varmaste, (Ja ni fattar att jag menar Svante) till Bagarmossen för att hälsa på Anton, Linda och lilla Alvin (som deras söta lilla pyre fått heta) på Öppet Hus. Det var väldigt mycket släkt och vänner där och en hel del småbarn (aaargh! Varför är det söta barn överallt!!!???). På tunnelbanan tillbaka somnade vi båda två. En middag från grillen med lite South Park mellan tuggorna kändes lättande. Jag har lyssnat flera gånger på Magnus Ugglas "Pärlor för svin". Grym låt! Svante visade även en helt stört cool video. *länkad nedan* Nu sitter vi här vid varsin dator, kliar varandra lite på ryggen mellan varven och dricker mjölk. Är det inte livet, så säg? ;)

1 kommentar:

Caroline sa...

haha! vilket jävla jobb dom har lagt ner på videon!! shiitpommes asså, med ketchup!!