tisdag, december 04, 2007

"För jag tar 4:ans buss ner till Odenplan..."

Hur orkar man hålla uppe sitt glada humör när det ständigt är saker som måste göras? Jag måste nästan skriva att-göra-listor för att komma ihåg att sätta upp att-göra-listor! Sjukt. Tack och lov kan jag klara av plugget eftersom jag har fantastiska klasskompisar. Idag fick Kalle och jag ett asbra upplägg för ett möjligt gyckel på fredagens JulpHest! :)

Men för nu att svara på min egen ställda fråga: Längtan.
Längtan efter något som komma skall. (Ohh.. Visst lät det jätte-pretto? =/ Trots det, så är det sant.) Om man inte har något att se fram emot blir dagarna tråkiga och ändlösa. Är det inte en stundande födelsedag, så är det en annan högtid eller kanske en semester.

För er som inte vet det, flyttar jag och Svante till Odenplan nu på fredag den 7:e december.
Hehe, andas ut nu hörni. Det är temporärt. Vi ska passa hans brors katter och då är det lämpligast att bo där under tiden. Svante ser det väl som en sorts "tjänst". Jag ser det som en sorts semester. Det ska bli skönt att komma bort från det vanliga ett tag. I två veckor kommer vi att husera på Odenplan. Åh, det ska bli såååå skönt... *längtar*

Inga kommentarer: