fredag, december 21, 2007

Jul + godis = Julgodis

Jag har fått för mig att kalla godis för gottis. Det är mest en fix idé, men det låter lite roligare och lite godare. I matsalen på jobbet står en stor korg med pappersgodisar; Fruktkolor, glaskarameller, Mars, Snickers, Bounty, lite halvskumma svåridentifierade inslagna kolor och en massa annat. Jag har ätit totalt fem stycken pappersgodisar idag och är smått stolt. Normalt sett hade jag väl kastat mig över korgen och ätit tills jag mådde illa, men det är kanske inte riktigt PK i sammanhanget? ;)
Det är lite drygt tre arbetstimmar kvar innan jag får njuta av mitt jullov till fullo. (Hehe, bokstavligt talat "till fullo", eftersom det är tentapub ikväll och jag känner för att festa ordentligt.) Lite kommer jag nog att dränka mina sorger, eftersom vi imorgon ska flytta ut ur lägenheten på Odenplan... Och KATTERNA! Hur ska det gåååå? *suckar djupt* Mina fyra små älsklingar (ja jag vet att de inte är mina, men det känns som det), mina ögonstenar, mina bebisar. Översociala Cherry, kramgoa (Bajs-)Barbie, morgongosiga Tora och vackra Naboo. Från vardagsliv till någondagsliv. (För er som inte vet: Någondagsliv betyder att den enda tid man delar kommer någon enstaka gång om året.) Tungt. Jag har väl lite separations-issues.

Well hell. Det kommer en tid. Framtiden.

Inga kommentarer: