måndag, december 17, 2007

"Livet som blivande högskoleingenjör" eller "Bajsar man på sig när man dör?"

Knasig dag idag. Jag gick upp med tuppen (eller åtminstone klockan 8) och slevade trött in lite fil med chokladflingor i munnen innan jag tog 4:ans buss till skolan. Strax innan nio fick jag dagens första skratt. En kille i min projektgrupp messade att han inte kunde komma på grund av en tid hos sin frisör 10:30. Vi pratar om en kille som aldrig kommer i tid eller gör det han ska och när det väl produceras något är det så dåligt att redigeringstiden blir längre än tiden som det skulle ha tagit att göra det själv. Humoristiskt och tragiskt på samma gång.
Anyhoo. Projektarbetets pärm och rapport lämnades in till min stora glädje. Jag började plugga inför den kommande tentan i Kemisk teknologi i sällskap av Jocke, Emil, Stefan, Carlo, Johanna och Kalle.
Att hålla sig lugn och fokuserad i ett sådant sällskap är väldigt svårt. Jag menar föreställ er följande: Du sitter och ska försöka få en skoluppgift gjord, men runt om dig sitter dina humorsprutande maskiner till kompisar, som driver med allt och alla som du uppskattar. Tough? Yep.
Vi skojade och skrattade åt Emils Yoda- och ap-imitationer, Johannas efternamn (väldigt internt), Stefans irritaition på kolibrierna på julaftons-Kalle Anka och en massa annat tok. När jag helt spontant frågar Johanna om hon gillar fiskbullar kommer vi in på en diskussion med en mycket konstig utgång. Johanna berättar att hon inte gillar när det serveras ris och tonfisk hemma. Hennes familj tar i regel en klick smör på riset, vilket inte hon själv gör och maten blir således ganska torr och tråkig. Vi påpekar att Johanna naturligtvis borde ta någon annan form av sås till maten för att slippa tråkstämpeln. Stämningen börjar att ta fart när "sås" nämns och när jag skrattar så mycket som jag gör klämmer Kalle ur sig: "Jill tycker om sås. Det ser jag."
Detta fick mig såklart att skratta ännu mer och säga "Jag dör", varvid Johanna sade något i stil med "Hon kissar på sig".
Av detta kom bloggrubriken. Vi kunde självklart inte låta det sluta där, utan att spinna vidare på vad som händer när man dör. Om man bajsar på sig, alltså. Steget till saker som "raket-bajs" var inte långt. Är man trött och sliten efter en hel dags skolarbete finns alltid kiss- och bajshumorn nära till hands.

Kort sagt: Det är roligt att plugga på KTH! ;)

1 kommentar:

Caroline sa...

Åh. Herre. Gud!! :D:D:D:D


pussar