lördag, mars 29, 2008

Fyra timmar på IKEA och allt vi köpte var en limegrön matta för 9kr

Idag var det dags för mig och Svante att kolla in nya möbler och stuff till min nya lya. Vi åkte till Kungens Kurva-IKEAt. Stortutavbarahelvete-IKEAt. Vi gick bokstavligt talat i cirklar när vi strosade fram mellan BILLY bokhylla och SULTAN säng. (Har ni varit där så fattar ni cirkel-snacket.) Latte och cheesecake på plan 2-fiket. Svante fick koffeinkick och någonstans i närheten av tavlorna ruttnade han på vistelsen. Stackars karl. Jag tog med honom nästan enbart för att prova en madrass som vi inte ens hittade i rätt mått.

Anyhoo... Det blir loftsäng! :D Att jag inte hade tänkt på det tidigare!? Den tanken slog mig liksom I varuhuset när vi såg en sådan. Sjukt praktiskt. Det löste både skrivbordsutrymme och plats i resten av rummet. Me happy. Säg det inte till någon, men jag blev så glad att jag grät! Jag kan (tro det eller ej!) vara en ganska känslig själ. Då kanske det inte är så konstigt att det kommer tårar när man blir lättad? Utrymmet och framför allt ytan i rummet har varit en stor issue för mig, så det kändes så bra när lösningen bara lades framför mig. Undrar om pappa har något smart argument till varför det inte skulle vara bra med loftsäng? Hoppas inte det. Jag gillar idén.

Älsklingen och jag vandrade runt i typ fyra timmar och förde anteckningar för vad som ska köpas på onsdag eftermiddag. Tills dess måste (läs: vill) jag ha hittat en najs skummadrass i måtten 140x200 så det finns något att sova på. EM i Rimbo är en möjlighet. *håller tummen* Det måste fixas en stor matta också. Något som passar till svart och vitt... hmmm.. kan bli svårt! ;) Min plan är: Svart och vitt (med lite röda inslag maybe) i det "stora" rummet. Helt hysteriska citrusfärger i badrummet. Äntligen kommer jag att få användning av mina kakeldekorationer i form av ankor och prickar (gula och orangea).
Slutsatsen av IKEA-besöket är följande: Jag fann mig själv (höhö). Svante hade småtråkigt, men var vid gott mod (och kommer antagligen trivas hos mig). Jag kommer att bo sjukt snyggt, praktiskt OCH sjukt billigt. Badrumsmattan kostade ju trots allt bara nio spänn.

Dagar kvar till flytt: 4

2 kommentarer:

melindawingren sa...

Ja, jag har läst din blogg ett tag gumman ;) men jag har ej kunnat kommentera sen du tog att inga anonyma fick kommentera! men nu har jag fixat nå konto på google/blogger, så nu kan jag kommentera :P

har läst att du ska flytta :D va skojj! hur stor är lägenheten, eller är det som svante bor ? :) hur går det med honom förresten? fan, de va ju evigheter sen vi träffades! måste fan göra det snart, saknar dig som bara fan! hör av dig på mejlen eller sms eller nåt, så kanske vi kan hitta på ngt snart ? :)

och tänk att du ska få ett kusinbarn i juli ;D hihi ! jag är såå glad över det :) marias mage är jättefin, har du sett den ? :')

puss&kram, saknardig !

TodiGreen sa...

Loftsäng! det var faktiskt riktigt smart :D det är inga problem gumman, du kan ju det där med inredning ;) *kram*