måndag, mars 03, 2008

En revolutionerande nyhet

Hej hopp. Det var ett tag sedan. Jag bloggar inte mycket. Jag är mest upptagen med plugg, svara på mail, träffa Svante, spela WoW, planera in fester och folk att umgås med på lediga tider och detta förbannade pendlande. It's driving me crazy. Galen är jag redan, men jag är inte redo för ett nevöst sammanbrott.
Igår kom vi på en riktigt smart idé, jag och Svante. En idé som kommer att lösa många problem utan att skapa särskilt många. Jag har stått i sssb's bostadskö ganska länge (över 700 ködagar) och vid några tillfällen sett lediga korridorsrum i samma hus som Svante. Vid närmare eftertanke vore det en riktigt bra lösning på situationen. Vi har varsitt eget rum, men kan bo ihop med de två rummen. Ett för att vara i (plugga, spela, m.m.) och ett för att sova i. Det går även att vara "för sig själv" om man behöver, men det är nära och enkelt att ta sig till varandra om man behöver en kram.
Nu kommer jag att kolla upp lediga studentrum och så fort det dyker upp ett på Roslagstullsbacken 5 är det jag som trycker på "Boka".

Dagar kvar till flytt: ??

2 kommentarer:

M. Mützell sa...

Låter som en smart ideé ;D men jag räknar med en personlig inbjudan dit om någonting sådant skulle inträffa ;) faktiskt :P
Ha det bra vännen, vi höres och synes snart hoppas jag :)
'pussar <3

TodiGreen sa...

You go girl! :) det är väl en alldeles utmärkt lösning, då kan ni liksom "bo på prov" under en längre tid, så lång tid som ni har kvar på KTH ;) perfekt! Lite som jag gör, fast vi har lite längre emellan oss :P saknar dig gullet, vi måste fixa en dejt *kramar*