måndag, april 14, 2008

The lunch box contest

Herregud. När man var liten tävlade man om vems pappa som var bäst. (Min såklart!! Och det kommer han alltid att vara!) Det känns som att människans mål med livet är att vara bäst eller att bevisa att man har något som är bättre än någon annans. Jag trodde i mitt stilla sinne att sådana typer av tävlingar hade upphört sedan ett par år tillbaka, men blev idag bevisad motsatsen.
Den ständiga tävlingen om vem som har "häftigast" matlåda. Shit. Jag har haft en mycket hög standard på mina lådor tack vare mammas fantastiska matlagning. Nu har jag flyttat och står således för mina helt egna matlådor.
Idag hade jag potatismos, chorizo och bearnaisesås. Glamouröst? Nope. Ätbart? Jajjemen. Konstig kombination? Ehm.. Ja. Jag fick en hel del reaktioner, men var det verkligen SÅ himla konstigt? Kanske var det bara ett samtalsämne under lunchen?
Imorrn ska jag knäcka dem allihop.
Tofugryta med champinjoner och kidneybönor. Rock on! ;)

2 kommentarer:

Sofia sa...

Darling, kan inte vi baka kanelbullar nån dag?

Ps. Singel som en nötkärna ds.

/Sofia

Caroline sa...

Hahaha! de ängnade ett helt radioprogram (P3 såklart!) åt det för ett par dagar sen... matlådor... men de e ju sant, de var ju samma sak när man hade med sig matsäck på dagis... "Vad har du för mat me dig, va ju standardfrågan då" så varför ska de vara annorlunda 15 år senare??
det tåls att tänka på ;)

Pussokram