söndag, april 27, 2008

Stockholm från den fina sidan

Igår hann jag med mycket som har skjutits upp under en längre tid. Jag rev sönder ett gäng IKEA-kartonger och tog dem till kartongåtervinningen. Jag passade även på att cykla till skolan för att leta efter mina skor som jag hade glömt under fredagens fest. (Jag gick dock inte hem utan skor eftersom jag hade ett annat par på mig under festen.)

Jag kommer ut ur huset för att hämta cykeln och känner doften av våt asfalt. Mysigt! Första vårregnet! tänker jag, men så fort jag har börjat cykla öppnar sig himlen. Regnet öser ned på stackars Jill utan jacka. Jag nådde snabbt punkten då man inte längre bryr sig om att det regnar, dvs. när man typ inte kan blir blötare än vad man redan är. I Draget (kemis sektionslokal) hittade jag några vänner och mina skor. Happy times!

Mot eftermiddagen fick jag besök av tre knasbollar, a.k.a. Galningarna! Carro, Maja och Marcus kom för att inspektera min nya lya och äta middag á la Student. Mycket konserver och pasta till det! ;) Jag fick världens godaste kladdkaka och mina raringar hjälpte mig att bygga ihop min tvbänk. Tusen tack!
Jag behövde verkligen träffa er. Hoppas att vi ses snart igen!

Inga kommentarer: