tisdag, augusti 12, 2008

33 timmar med Melinda


Våra två dagar innebar mest shopping och mat. Melinda mötte upp mig i Uppsala och vi kollade in en massa affärer. Mitt första fynd var en mössa som jag skulle prova på skoj på Vero Moda. Det visade sig att knas-mössan satt som en smäck på undertecknad. Se bilden. Had to buy! ;) Jag fick även uppleva en mindre släktträff hos min faster, där min kusin Maria med sin enmånaders Malte var och hälsade på.
Tillsammans fixade vi en galet god köttfärspaj som middagsmat. Inne hos Melindas mormor och morfar skakade vi på deras tuffa vibrations-träningsmaskin. Vi hyrde Epic Movie för skratt lite senare mot kvällen.
Dag 2 inleddes med paj-leftovers till brunch. Vi köpte glass och åkte till affären Thuns i Faringe. (OBS! Det är mina släktingar som startade och äger stället.) Det inhandlades skrubbvantar, plackers, trosor, rakhyvlar och nagellack. Najs!
Nu är jag tillbaka i händelsernas centrum, aka Sthlm. Vi hörs!

Inga kommentarer: