lördag, april 04, 2009

Årets

Här sitter jag med Estelle - American Boy i högtalarna och tänker på läget just nu.
Igår lyckades jag med så mycket sjukt. Efter en föreläsning gick jag på lunch och påsklov. Kaffe med Alex och en dryg timme på borggården i solen. Jag lyckades skaffa en mindre solbränna! :D
Eftermiddagen spenderades i stan med shopping, promenad och pizzamiddag. Solen sken nästan lika mycket som jag. Det är helt otroligt vad vädret kan göra för humöret.
På tal om humöret... Kvällen var bara störd. Fy fan. Det är konstigt hur man kan känna sig så kluven som jag kände mig igår kväll. Glad och besvärad. Välkommen och ovälkommen. Varm och kall.
Det var en chansning, som backfire:ade rätt hårt. Nu har vi i alla fall försökt. På väg hemåt med en lånad tröja ville jag bara åka bort. Åka iväg. Önska bort mina känslor. Glömma allt.
Ändå ångrar jag ingenting. Absolut ingenting. Det handlar mycket om personlig utveckling i mitt fall. Jag tror att jag har blivit mer självständig och mentalt starkare.
Det bästa är att jag känner mig lugn och trygg, trots allt jävla elände och trassel som har dykt upp på grund av mig och allt jag känner.

Lugn och trygg. Det kan man bara vara med familjen och riktiga vänner. Skönt att man har dem.

Inga kommentarer: