söndag, april 12, 2009

Påsk i Sandviken

Jag väcks fredag morgon i Rimbo av att Mamma och Ann sjunger "Ja må hon leva om 20 dagar". (Vilken sjuk familj jag har.) Nyvaken och sömndrucken är mina första ord: "Men present då?". Jävla ego-Jill alltså. Jag har ännu inte öppnat ögonen, men kort därefter har mamma gått och hämtat en chokladkaka som hon ger mig! :)

Under resan till Sandviken slocknade jag i bilen och snarkade duktigt, enligt säkra källor. Nice.
Vi stannade i Valbo köpcentrum och shoppade loss. Jag köpte två par byxor, två bh:ar (och där finns en sjukt rolig historia som syrran facebookat om), en t-shirt och ett linne. Väl framme i Sandviken åt vi smörgåstårta med Farmor och Ingmar.
Farmor har en himla tendens att alltid tro att jag har blivit smalare sen hon såg mig sist. Hur skulle det se ut om det var sant? Fast det är klart, med nya rosa tishan och nya bh:n har jag vansinnigt snygga tuttar. ^^ För övrigt tog Ann och jag en entimmespromenad innan dagen var slut.
Dag 2 åkte vi till Järbo och kollade in stugan, där jag har spenderat många sportlov i mitt liv. Påskmiddagen blev toppengod, speciellt laxen (matlåda - SCORE!) som jag tipsade om tillagningen med flingsalt. Jag var den enda som försökte vara någorlunda konstnärlig med målandet av ägg. Jag tänker inte ens visa de ägg som Pappa "målade". Hihi! :)
Jag tog en långpromenad igen. Vi kollade på Robinson och "The wedding date". Ann och jag läste våra nya böcker, som vi fått av Mamma. Syrran läste "Aldrig fucka upp" och jag läste "I en annan del av Bromma".
Nu är jag hemma i Stockholm och tvättar. Jag kan konstatera en sak: Påsklovet är för kort. Livet är härligt. Stressen har jag inte tid med. ;)

Inga kommentarer: