onsdag, april 29, 2009

Öl, cigaretter och muffins i singular

Hela konceptet "bakis på en onsdag" suger. Självförvållat, så klart.
Jag tog "en öl" med Krexet-gänget igår efter ett lyckat rep. På Treat. När jag själv har sagt "Det skiter sig alltid om man går på Treat"! Varför skulle gårdagen ha varit ett undantag?
När de flesta skulle dra tänkte jag haka på, men Adde meddelar att han just har beställt upp öl åt mig, Anders och sig själv. Vi tre blev kvar och skickade världens knasigaste sms till halva våra telefonböcker:
"Du vet den här låten: da nana na na na na nana nana nana nananana da na na na da na na da nananana da nananana da da da nananana da nananana? Kan du skicka den?"
Låten vi syftade på var "In the mood" och det var några som var imponerande nära att knäcka nöten. Olle och Fillan lyckades till och med!
Efter många skratt åt diverse svar hörde vi en MD-låt spelas i bakgrunden och vi, vår vana trogen, började sjunga med. Ett gäng killar vid bordet bredvid blev intresserade och anslöt sig till oss. Vi sjöng en himla massa låtar och improviserade stämmor. De ville ha med oss på efterfest, men jag ville hellre hänga på hemmaplan med mina kvarvarande MD-boys.
En tripp till Sleven för cigg till Adde, muffins till mig (och heter det förresten "en muffins" eller "en muffin"?) och efterfest hemma hos mig. Ett avsnitt "How I met your mother" och sedan läggdags. Jag bestämde mig rätt tidigt för att skita i föreläsningarna.
Nu är det lunch va?

1 kommentar:

Svante Hedström sa...

En muffin helt klart. Tänk engelska: one muffin and two muffins. Jag kollar också på How I met your mother. Sedan jag kom till Spanien har jag hunnit avverka alla avsnitt fram till halva fjärde säsongen.

Åsså grattis! I efterskott dock *blush*. Så går det när man blivit facebook-bortskämd med födelsedagspåminnelser men sedan inte är så aktiv på fejjan.