måndag, oktober 09, 2006

Ett barns tankar

Mamma, varför kan ingen se mig? Ni säger ju alltid att jag är fantastisk och duktig och vacker och rolig. Men det är ingen annan som verkar se det. Alla andra måste tro att det är något fel på mig.
Mamma, varför stannar ingen upp och pratar med mig? Märker de inte att jag har massor att säga? Vill de inte lyssna på mig, kan de väl i alla fall prata med mig? Jag kan lyssna. Det har ni alltid sagt att jag är bra på.
Mamma, hur kommer det sig att ingen kramar mig? Jag skulle behöva det. Bara en kram. Ni har alltid kramat mig och gett mig trygghet. Men varför kan ingen annan göra det?
Mamma, har jag sagt eller gjort något dumt? Det måste jag väl ha gjort, för att få alla andra att hålla sig undan? Men ni har alltid sagt att jag förtjänar det bästa. Varför har jag inte det bästa då?
Mamma, hur länge ska jag vänta?

3 kommentarer:

TodiGreen sa...

*KRAMA* vill du prata så säg till, jag är helt ledig på fredag tillexempel, ska vi ses då? :) Love yo girl! Du är bäst!

Anonym sa...

vet du, ja vill krama ig! va så länge senvi ågs, vi får ta å äta äppelkaka snart! å snacka!

pssokram

M. Mützell sa...

*Håller om* SAKNAR DEJ! Det var så länge sen vi sågs! Jag finns alltid här för dej, oavsett om du behöver prata eller bli kramad. Hoppas att du inte glömt det.
Vi måste träffas snart.

Massa kärlek // M <3<3

Du är fantastisk
Jag är fantastisk
Vi är fantastiska