torsdag, februari 26, 2009

Sjukt dåligt, på mer än ett sätt

Dag 2,5 som sjukling är saker fortfarande inte kick ass direkt. Redan i tisdags kände jag mig lite krasslig och fick en Ipren av Jocke. Eftermiddagen fortsattes med matlagning i Draget för Sektionsmöte 3. Linsgryta till 100 pers. O M F G, det var mycket mat. Det blev väldigt lyckat, men jag började kallsvettas och tappa orken allt eftersom timmarna gick. Jag gick hem innan de mest spännande valen hade gjorts (dvs. KOMPIS och pHeuseriet), men jag pallade verkligen inte en sekund till. :(
Onsdagen sov jag i stort sett bort. Lite peppande sms från olika håll gav ljusglimtar i min gråa vardag. Jag kollade Jimmy Carr in concert och spenderade kvällen med te, som för övrigt inte smakade som vanligt (disappointment!).
Dagens mest spännande händelse: ICA Roslagstull T.O.R. med feber och mjukisbyxor. Alla ljud var skitstöriga och jag både frös och svettades (vilket typ är dagens tema). Det var tyvärr nödvändigt, eftersom jag inte hade någon "sjuk"-mat hemma, dvs. fil, yoghurt, mackor och varma koppen. Med det fixat så har jag mest hostat framför teven och kollat på Lejonkungen idag.
Sen är det en massa annat i luften. Kalla det vad man vill. Det skulle kunna vara vår. Jag vet inte. Men det känns. Och det märks...

Inga kommentarer: