lördag, juli 03, 2010

Från najs till bajs

Sen sist: Grönan, parkhäng, shopping, Norrtäljemiddag, Freds fest, sovmorgon.

Hos Fred: Jag pratar med en rolig och rätt snygg kille. Skojar lite om hur överrepresenterade KTH-studenter är på festen. Börjar driva om Glenn-göteborgare och det slutar med "Nekrofildelning" (Don't ask me why). Inte för att jag var speciellt intresserad av honom, men när han i förbifarten nämner "Bla bla bla... jag åker till min tjej i Riga och det är typ samma sak som Tallinn" kom den där "Jaha-han-är-inte-singel-men-sluta-för-faaan-inte-vara-trevlig-mot-honom-för-den-saken"-känslan. Humor.

Efter en stunds stekande i solen: Kollar posten. Brev från CSN. Åh suck. Det kan ju inte vara bra? Det var det inte heller. Återbetalningskrav på 4252 kr för vårterminen 2009. Förfallodatum 2010-07-30. Bajs. Kollar kontot. 4019 kr. FUCK. Säljer lite fonder, betalar skiten och sitter med skakiga händer.

Så vad gör jag nu? Shop-stop. Här ska handlas... inget. Precis när man har lagt ut tre och fem på en ny mobil. Tack för den, Murphy. Nu har jag noll cash och ska börja jobba på måndag. Lönen kommer inte förrän 25:e augusti (men de är inte omöjliga med tidigare utbetalning på Käppala, så det kanske ordnar sig).
Jag skulle ha åkt till Jakobsberg och kollat på fotboll, gått på spelning ikväll och umgåtts med vänner, men nu är jag inte taggad på något. Jag vill bara ringa till Mamma.

Inga kommentarer: