torsdag, juli 08, 2010

What. Were. You. Thinking!?

Problemsituation: Jag vill umgås med Cedrik. Jag vill kolla på fotboll med Tisse. Jag vill mysa med Sara. Jag vill dricka öl.
Lösning: Sno Cedrik från Anders. Säg åt Tisse att åka in till stan. Prata med Sara om sportbarer som visar fotboll. Gå till Monk's café på Sveavägen.

Med min ytterst begränsade ekonomi (Nej, jag är inte luspank, men jag lägger inte pengar på något extra just nu) bjöds jag på öl under hela kvällen. Fotbollen var okej och efter matchen drog vi till Treat. Vad har jag sagt om det där? "Det skiter sig alltid när man går på Treat." Som tur var gick vi "bara" hem till mig efter stängningsdags och följde inte med de tokiga tyskarna som Cedrik började prata med.
Min skräck för att gå emot rött ljus vid övergångsställen sattes på prov. Grabbarnas rumpor fick delad första plats i en objektiv bedömning. "Efterfesten" i Roslagstull slutade med avslitna tröjor och sovsällskap.
Vi somnade runt 3. Alarmet ringde vid 6:00.
Idag är det torsdag och jag har precis kommit till jobbet.

Inga kommentarer: