torsdag, mars 22, 2007

A sick story

Måndag:
Något var fel med halsen. Jag hade visserligen en hel teatervecka och en tentapub bakom mig, så en påse halstabletter åkte med mig in till Stockholm. Skoldagen innebar Analytisk Kemi och Kemiteknik. Vid 15:30 var jag hemma hos Svante. Febern började att krypa fram och jag förvandlades till en ynklig liten sjukling som krävde mycket ompyssling och kärlek. Självklart ordnade världens underbaraste allt för mig, så jag kände mig bättre.
Tisdag:
Natten gav mig inte mycket sömn, men som tur var hade jag inget schemalagt. Svante drog till KTH och jag WoW:ade och kollade på både "Big Fish" och "Grease". Det blev även en sväng till ICA, där jag köpte grönt te, blåbärssoppa, sushi och två Bärry-yoghurtar. På kvällen tittade jag en stund när Svante WoW:ade och lilla sjuka jag orkade inte åka hem.
Onsdag:
Sovmorgon. Fett nice. Svante och jag åt frukost, WoW:ade och gjorde gick samtidigt till skolan. Min föreläsning i Kemiteknik började 13:15. Om det var någon som lät i L21, så var det jag som nös (för miljonte gången).Tillsammans med Jocke, Emil, Johanna, m.fl. jobbade jag lite med självtest 1 i Kemiteknik. Det tredje styrelsemötet hölls i Draget. Jag blev vald till KOMPIS! ;) Efter mötet träffades vi och bestämde lite datum för viktiga händelser. Det blev sent och bussarna går sällan som jag vill. Hamma vid midnatt lockade inte en sjuk Jill. Försiktigt öppnade jag dörren hemma hos Svante och stannade ytterligare en natt. När jag snöt mig började jag att blöda näsblod! :'(
Torsdag:
Näsblodet hade inte gett med sig och jag kände att jag snart skulle lacka ur på att vara sjuk. Vi åt frukost och jag skulle gå vid 8:45. Håret likande skit, sminket såg för taskigt ut, näsan trilskades och jag kände mig eländig. Precis när jag skulle plocka upp mp3 råkade Svante och jag krocka med huvudena. Då blev det för mycket. Tårarna rann och älsklingen tröstade. Världens bästa tröstande kramar och stöttande ord. *puss*

4 kommentarer:

TodiGreen sa...

Nästan samma här ;) sjuk sjuk sjuk, nu kan jag prata i allafall :D

Men allt ditt WoW:ande? vi får ta ett snack om det här ;)

*kramar* Love to you!

M. Mützell sa...

Alltså, jag har funderat lite. Miss Lady Starduck kanske inte menar WoW:ade, som i spelet World of Warcraft, utan hon kanske menar att hon WoW:ar, som en hund! Man kan ju aldrig vara helt säker, och jag vet nog allt vad Jill är kapabel till (Och bara en parantes, när du pratar om att du och Svante WoW:ar, sitter ni då och liksom, ja, och WoW:ar åt varandra då, eller åt folk som går förbi utanför lägenheten?)

Aja, jag hoppas i allafall att du kryar på dig vännen!
Miss you! (Även om vi sågs idag) :P

Love // M <3

Neon Love sa...

Haha Det där med sockerbitarna kommer jag ALDRIG glömma! De va inte en dålig present :D Jag tänkte faktiskt senast på det idag :D När jag va och köpte godis åt morsan. Fast dom hade inga sockerbitar :(

Svante Hedström sa...

Puss!!