måndag, oktober 13, 2008

Sklebibben

Bra dag idag. Jag åt frukost i Rimbo och tog 8:15-bussen till stan. Efter att ha lämnat mina saker hemma gick jag till Fylkesalarna för att plugga oorganisk kemi med Jocke och Johanna. Vi lunchade runt 12 och fortsatte med lite uppgifter fram till 15-tiden, då jag kände att det var dags för en fikapaus. Vi tog den mest optimerade rutten för att få allt så billigt som möjligt. Det vill säga två kexchoklad för 12kr på Skabben (T-snabben), godaste kaffet från Sleven (7-eleven) och billigaste bananen från bibblan (Bibliotekscaféet). Skulle man säga alla tre platserna tar det för lång tid, så vi slängde ihop de tre namnen till ett samlingsnamn för vår fikarunda: Sklebibben-rundan. Perfekt! ;)
Tillbaka i datorsalen pluggade vi lite till och precis när vi skulle gå möts jag av det härliga skrattet som jag besvarar med ett lika konstigt skratt och en kram, samtidigt som omgivningen tystnar. Vi bjuder på den. Lycka. En till kram.
Den dynamiska J-trion tog en vända till T-Jarlen för att köpa billig Häagen-Dazs-glass och lite övriga nödvändiga och billiga grejer. Nu ska jag göra köttfärspaj till middag! Puss!

Inga kommentarer: