torsdag, januari 15, 2009

Dags att göra någon nytta

Jag ska väl packa ihop för kvällen och läsa ett kapitel i kärnkemi"boken" innan jag ska sova. Dagen har varit toppen. Jag, Johanna, Kalle och Emil skrev ihop en start på vårt projektarbete och lunchade i Draget. Det blev mycket Rimbo-mobbning, men jag skrattade nästan mer än de åt den "förlorade" delen av Skönheten och Odjuret och budgetvarianten av filmen.
Jag pluggade kärnkemi så gott det gick tills magen blev middagshungrig. Wok i Draget. Jag visste att jag behövde handla lite, så jag bestämde att det var läge för en tur till PrisXtra, dit jag gick. Det blev en rejäl promenad från KTH, via Roslagstull, till Norra Station och tillbaka till Roslagstull efter en ordentlig runda.
Kvällen kantades av risgrynsgröt och telefonsamtal med Marcus. Nu siktar vi på en sista minuten-resa i påsk. Vi behöver det så otroligt mycket. Förstå att bara få sola, bada, chilla och äta på restauranger i en hel vecka. Inga bekymmer. Ingen skola. Inget annat än lugn och ro. Jag ska börja lägga undan pengar på en gång (även om det är lite körigt på den fronten just nu).
Om jag någon gång ska skriva mina memoarer, så har jag i alla fall den perfekta titeln: "Korkade vita män"... Hehe. Efter att ha skrattat med Todi åt blandade historier från förr insåg jag faktiskt hur många puckon det har cirkulerat i mitt liv. No offence, ni som jag fortfarande tycker bra om.
Årets Robinson-pakt mellan mig och Fröken Palm har inletts med många regler och undantag. Komigendetblirkul. Nog för att det kanske blir lite jobbigt, men fan så nyttigt! Dags att städa upp lite.

Inga kommentarer: