tisdag, mars 17, 2009

Lasagne och Quake

Okej. Ikväll har bara varit FÖR bra. Jag kan inte sluta le!
Efter repet med Krexet och en sväng till ICA ställde jag mig i köket runt 21 och gjorde lasagne (som jag aldrig har gjort förut). Under tiden som maten var i ugnen pratade jag med Alex och vi bestämde oss för en Quake-match eller två innan sängdags. Jag åt en bit lasagne och konstaterade att det var så gott att jag nästan smällde av. När jag insåg att det blivit sex matlådor var lyckan gjord.
Game on. Vi testade först instagib i en större arena och det gick sådär. Om Alex blev totalägd, så kan man väl säga att jag blev überägd (och ganska lack). Not so funny. Efter en duell med Alex var jag bokstavligt talad sopad med mattan och på kasst humör.
För att avsluta lite uppåt blev det ännu en omgång instagib i en liten arena.
BAM BABY! Jag har ingen aning om var det kom ifrån, men det sade bara pang! Hela tiden. "Two frags in two seconds!" sade rösten och jag insåg att det var jag som hade ägt upp två spelare inom loppet av två sekunder. Jag vann inte. Jag var inte ens topp tre (av sex), men jag höll mig i samma liga. Det betydde så otroligt mycket.
Nu är jag lycklig. Godnatt!

1 kommentar:

Svante Hedström sa...

Haha, jag kände något liknande igår. Jag och Adde körde arena för första gången på level 80 igår (warrior+priest). Och vi lyckades faktiskt vinna 3 av 10 matcher och var jäkligt nära att vinna 2 till. Vi var inte så bra, men åtminstone i samma liga trots total brist på gear (0 resilience båda två).