lördag, mars 21, 2009

All is not lost

För att kontra de två senaste whining-inläggen måste jag berätta om min underbara fredag!
Dagen började med föreläsning i "Analys i flera variabler", en trevlig mattekurs som jag läser med civil-ettan. Jag fick sms från Alex, som berättade att vi fått förslag på ex-jobb från Käppala! =) På lunchen käkade jag min episkt goda lasagne och skrattade med "Brommapojkarna" (Alex och Fillan). De var aldrig sena att dra skämt om mig/blondiner/Rimbo, vilket jag hade mycket roligt åt.
Efter lunchen hängde jag en stund i Draget och tog en eftermiddagsfika med Alex. Vi kollade igenom vad Andreas från Käppala hade skrivit i mailet om ex-jobb och märkte att Alex fick ett erbjudande om sommarjobb, precis som jag har! :D gz mate! Bilden ovanför är vår "vi har fixat ex-jobb"-bild. Vi kollade in lite blandade humorklipp på youtube och skrattade gott åt alla mongobilder som vi tog.
Efter en stunds piffande på hemmaplan var det dags för festen Oldies but Goldies (a.k.a. Treans fest, men nu för årskurs tre OCH uppåt), där själva sittningen var jättelyckad (trots bordsplacering) och jag pratade mycket sång med David, Kristina och Anna, som var mina bordskamrater. När middagen var över blev det mycket skoj med K-inggänget Johanna, Alex, Emil och Stefan. "Vad ska jag göra med min fucking skjorta!?" ;) Jag var hemma runt 1 och somnade vid 2.

Idag ska jag träna, gå ut med återvinningen, städa, gyckla med MD på $-hybrid, ha middag med KOMPIS-07-tjejerna och möjligtvis gå eftersläppet på $-hybrid!
Imorgon ska jag plugga, baka cheesecake och ha filmkväll med K-ing:arna!

Inga kommentarer: