tisdag, juni 29, 2010

Den sista romantikern?

Kalla mig naiv, men jag vägrar att ge upp tanken på att livet kan bli/vara som en Hollywoodfilm. Det kanske inte är speciellt sannolikt att ditt livs kärlek dyker upp när ni båda stäcker er efter det sista paketet mjölk när ni handlar och det hela slutar med barnvagn... MEN! Det är precis den här typen av "ICA-romantik" som jag inte tänker släppa hoppet om.
För faktiskt. Oddsen talar oftast för att man hittar någon via jobb/skola, men det kan lätt bli lite... hur ska jag säga... inskränkt? (Det säger jag bara på grund av den "incest" som förekommer mellan KTHs kemister, men jag önskar alla kemi-par all lycka och välgång!)
Fast äh. Oavsett var/när/hur man hittar sin andra hälft, så ska man vara lycklig. Sen kan man drömma om en riddare i rustning på en vit springare hur mycket man vill. Jag menar bara att man kan se den klassiska romantiken i vår gråa vardag. Om man vill.

Hur min Hollywoodfilm slutar? Happily ever after, så klart! ;)

Inga kommentarer: