onsdag, juni 09, 2010

I en annan del av Tallinn

Fyra kryssningar så här långt under 2010. Galet.
Hur som helst. Den här gången åkte jag inte med Olle (som jag gjorde de tre tidigare gångerna), utan med Tisse, Håkan, Sara och Tobbe.
Vi festade på Captain Morgan och röjde dansgolv den första kvällen.
Dag 2 spenderades i strålande solsken i Tallinn. Vi åt lite mat, gick runt och turistade oss ett par timmar, köpte milkshake på Donken, vilade i solen, skaffade alkohol och gick/sprang ombord igen. Båten tog oss hemåt samtidigt som vi spelade kort med en Malibukeps, som cirkulerade under kvällen. Mot småtimmarna hängde vi i pianobaren och sjöng/ylade.
Efter knappt fyra timmars sömn drog vi oss upp och gick iland. Chibba på Donken avslutade vår galna resa.
Jag åt american pancakes med Sofia, fixade en sallad och tog med mig ukulelen till Uggleviksparken för Krexet fuck-off. När jag kom hem hade jag köpt ett flak öl av Krexmästeriet. 100 kr. Helt ok. Nu har jag öl för en halv evighet, Malibu, vodka, körsbärs- och kaffelikör.
Mentos har jag också. Nice.

Inga kommentarer: