onsdag, september 13, 2006

Spexskoj och mp3-skräck

Som det kanske framgått är jag upptagen tre kvällar i veckan med Kemisektionens nØllespex, där jag innehar en av sex huvudroller. Repetitionerna hålls mellan 18-22 på måndagar, tisdagar och torsdagar. Bussarna passar inte direkt bra den tiden på dygnet, så 23:15-bussen har jag i regel hamnat på.

Just idag hade jag seminarium om gruppdynamik mellan 9-16. Lunch i mitten såklart, men förutom det satt vi mest och lyssnade på "hur man överkommer svårigheter i grupp". Jag hade kosmiskt ont i huvudet efteråt, var på väg att somna flera gånger, hade druckit alldeles för lite vatten under dagen och haltade mig fram med min onda högerfot. Stress med projektet, spexet, livet, m.m. framkallade tårar.

*tyck SYND om stackars lilla mig* =/

However, spexträningen är otroligt kul! Gruppen är underbar och våra MD:are är de sötaste som finns! De råkar ha samma humor som mig också... ;)

I förberedande syfte hade ju jag lagt in spexlåtarnas orginalversioner i mp3:n för att kunna lyssna/plugga texter på bussen. Det knäppa var att en låt fick hela spelaren att säcka ihop totalt! Låten spelades inte upp. Det gick inte att skippa, höja/sänka ljudnivån, gå in i menyerna eller ens stänga av!! Det problemet har jag precis åtgärdat genom att ta bort filen från mp3:n efter att jag kopplat in den i datorn.

That's all for now!
Lots and lots of love, to all of you! :D

3 kommentarer:

M. Mützell sa...

Uscha, stress är inge bra :/

Men det låter kul med Nollespexet :D Huvudroll passar dej utmärkt kan jag gissa :)

MP3:erna gör revolt mot människorasen!!! MIN MP3 ÄR OCKSÅ DUM I HÅRDDISKEN!

Ha det bra! Miss you!
Lots of love // M <3<3

Anonym sa...

Nämen vilken dag!!! Själv så sitter man med högar av läxor så att man blir trött och lessen..

Föresten jag måste verkligen se detta fantastiska speks.. jag är så nyfiken ;)

Puss & Kram

Love Yaa!!

TodiGreen sa...

*roligt roligt* Ska bli härligt att se dig på lördag ;) *kramar*