lördag, februari 17, 2007

Lite spontan städning

För första gången på väldigt länge fick jag sova ut. Jag vaknade visseligen vid 8:30 (och tänkte typ 'Vad i he*****, jag får ju sova hur länge jag vill! Inte en chans att jag går upp nu!'), fast jag somnade om. Då jag vaknade igen låg jag kvar en stund i sängen och njöt av den mysiga värmen. Lite efter 11 gick jag upp och fixade varma mackor till frukost.
För första gången på väldigt länge hade jag inga konkreta planer/bokningar för helgen. Det betydde att när jag igår kände mig sugen på att gå ut, kunde jag göra det till verklighet idag. Nu är det ju inte något riktigt bestämt än, men jag har fritt spelrum. Vi får se vad det blir! :)
För första gången på väldigt länge lackade jag ur på mitt kaos till rum. Sängkläderna skulle bytas och det var banne mig på tiden att julklappar och julgran plockades undan. Min playlist för städningen innehöll Red Hot Chili Peppers, Faktion, Muse, Scooter, Offspring och Rammstein. Skrivbordet blev lite bättre organiserat och jag satte äntligen upp min Grease-affisch på väggen!

Det enda som verkligen störde mig var det faktum att jag inte kunde spela tvspel när jag låg kvar i sängen. Jag kände verkligen för att dra igång Sonic 1 och lira tills det skulle bli middag! ;) Men teven är ju paj, så det kunde jag bara drömma om.

Inga kommentarer: