måndag, februari 05, 2007

Välkommen... hem?

Ännu en skoldag gick mot sitt slut. Jag var äntligen tillräckligt nöjd med min labbplanering. Jag vet att den kommer behöva vissa kompletteringar, men jag väntar på feedback. Mobilbatteriet hade laddats ur. På väg till inlämningsfacket klockan 15:00 möter jag Hanna och får låna hennes telefon för att ringa Svante. Inget svar. Jag bestämde mig för att chansa. Jag åkte förbi Roslagstull och ringde på till rum 303. Ingen öppnade. Det var nästan väntat. Om han hade varit hemma så hade han med största säkerhet svarat i mobilen. Jag satte mig på bussen och åkte mot Rimbo.

Jag skulle åka hem. Precis när jag tänkt den tanken kändes allt fel. Hem? Det gula huset på Centralvägen har alltid varit mitt hem, men nu visste jag inte vad som höll på att hända i mitt huvud. Jag var inte på väg hem. Hemma, är i Svantes armar. Jag var på väg från hans famn under min bussresa mot Rimbo.

Så nu sitter jag här. "Hemma."

Inga kommentarer: