söndag, april 11, 2010

Mitt totalt galna påsklov

Skärtorsdagen: Klippte mig hos frissan och firade Mats födelsedag. Hemma runt 2.
Långfredagen: Middag med Bergman och Suz i Rimbo, följt av utgång i Norrtälje. Godnatt vid 3.
Påskafton: Massa mat hemma i Rimbo och filmkväll med familjen. Släckning ca 2.
Påskdagen: Familjen hjälpte Malin att flytta och åkte sedan till Stinsen, Häggvik och shoppade loss. Jag styrde upp ölhäng med lite KTH-vänner och vi blev kvar himla länge. Hemma vid 3. Smart.
Måndag: Gosh. Jag minns inte vart dagen tog vägen. Jag var hemma, pratade i telefon, lagade mat, lade pussel och kollade på film. Jag lade mig väl runt 1.
Tisdag: Förmiddagen ägnade jag åt en tretimmarstur i stan med lunch på Coffeehouse by Georde och jag drog iväg till Bromma för mys med scengänget från Krexet. Bastu, öl och övernattning. Natti natt när klockan blev 2.
Onsdag: Jag åkte hem från Bromma, pratade lite med Sofia och bestämde fika och semesterplaner (Göteborg i juni) vid Odenplan. Storasyster högg tag i mig för en middag och jag fick en rosa ukulele i tidig födelsedagspresent. Jag drog till skolan och pluggade en kort stund innan jag följde med Sanna hem för en film- och myskväll. Sängdags runt 2.
Torsdag: Vid 11 var jag inne i city för att fixa ID-kort med Sofia. En lång process, som var nödvändig. Jag hann träffa Mamma vid bussen innan jag drog till skolan för att plugga. Tillsammans med lite vänner drog vi ihop en spontan torsdagsfest hos Tobbe med pizzamiddag. Oj, så mycket dumheter... Sova vid 5.
Fredag: Uppstigning runt 15. Supernice. Jag duschade, skrev ihop en lista för Krexets räkning och gick till skolan... för att styra upp en till fest, denna gången hemma hos Olle. Jag "pinky-swore" med Tisse att vi ska åka till någon svensk stad i juni. Vi somnade strax efter 4.
Lördag: Japp. Även denna dag gick jag upp runt 15. Hem, duscha och dra till skolan igen. Jag hann plugga effektivt i en halvtimme, sedan kom lite MD-folk och berättade om deras planerade Mission Impossible-maraton på Gärdet, som jag gärna fick haka på... och det gjorde jag. De tre filmerna var avbetade runt 3 och jag var hemma strax innan 4.
Söndag: Sämst-Jill. Min "effektiva pluggdag" (inför morgondagens kontrollskrivning i Differentialekvationer, klockan 8:15) har falierat totalt. Jag gick upp vid 13, åt frukost, lade pussel, lagade middag, såg Love Actually och har hittills knappt pluggat alls. Jag borde lägga mig innan midnatt.

Det enda som känns knasigt är att jag inte har pratat med någon idag. Om man inte räknar de två meningar jag sade till den pakistanska kvinnan i mitt kök.

Heja mig. Skärpning. 17.

Inga kommentarer: