lördag, april 24, 2010

Nu får det vara nog. Faktiskt.

Det håller inte längre. Ska man vara vänner, så ska man vara bara vänner. Det går inte att ha någon sorts mellanting mellan vänskap och mellanstadieförhållande, där en person offrar alldeles för mycket och den andra får vara lynnig (och stundtals dryg) mot den andra. Så många som har sagt att det är dags att släppa det och gå vidare. Åh, vad jag har tänkt på The Holiday och Kate Winslets roll som Iris, som inte kan släppa sina känslor för den giftiga kollegan Jasper. Jag tänker mest på hennes förlösande sms till honom, där hon säger att hon reste bort för att komma över honom och det vore snällt om han lät henne försöka.
Om någon behöver tid att bli den fantastiska person, som man kan bli... så är det varken min uppgift att se till att det händer, eller min tid som ska spillas när jag väntar på att det ska hända.

Jag tål inte att bli behandlad hur som helst. Vänner är vänner och så måste det förbli. Jag är ledsen, men så måste det bli. För min egen skull. Ge mig allt eller inget på den andra fronten.

Inga kommentarer: