tisdag, april 06, 2010

Vårkänslor

På våren blir jag som en nykläckt fågelunge. Jag blir kär i det första jag ser.
När vårsolen värmer Stockholms innerstad och jag har hela förmiddagen fri är det inte konstigt att hela jag blir ett enda stort lyckorus när jag tar en tvåtimmarspromenad genom staden.
Jag gick hemifrån runt 11:30, tog en sväng förbi kolonilotterna vid Albano, vidare genom Ugglan, mot Gärdet, längs Strandvägen, bort mot Kungsträdgården, längs Sveavägen, mellanlandade för lunch på Coffeehouse by George vid Odenplan och slutligen hem till Roslagstull igen. Jag kom hem lite trött, men väldigt lycklig och nykär, strax innan 15:00. Vårsolen öppnade mina ögon, som varit stängda under vintern, och det första jag såg var Stockholm. Denna underbara stad, som har allt.

Inga kommentarer: